PODSTAWY DZIENNIKARSTWA i PISANIA TEKSTÓW PR

maszyna-zdjecia_profilowe-suchodolska

Szczegóły kursu:

PODSTAWY DZIENNIKARSTWA I PISANIA TEKSTÓW PR

PROWADZĄCY: Mira Suchodolska, Piotr Dzik

TERMINY: soboty 1, 8, 22 i 29 kwietnia 2017 (kurs obejmuje 4 spotkania) KURS TRWA

GODZINY: 11:00–15:15

MIEJSCE SPOTKAŃ:
Strych na Wróble
ul. Chmielna 73 B/Żelazna

LICZBA OSÓB: do 10 uczestników.

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem kursów.

PROGRAM:
Sesja 1. BLOK OGÓLNY (pisanie tekstów)

Do kogo, dla kogo i po co piszemy? Jak sprawić, żeby nasza informacja nie trafiła przed przeczytaniem do redakcyjnego kosza?

Tytuł – od niego się wszystko zaczyna.
Złote reguły: trzeba zacząć, skończyć, nie zanudzić. Jak to zrobić?
Stawiamy tezę – czyli news, który chcemy sprzedać, nie jest jeszcze tematem, choć bez niego nie ma życia.
Jak wykreować atrakcyjny temat?
Słowa i wyrażenia, których nie wolno używać, gdyż za to idzie się do piekła.
Jak sprawić, aby przedrzeć się z naszym komunikatem w szumie medialnym?
Jak zaprzyjaźnić się z dziennikarzami, jak utrzymać ich uwagę? Korupcja ma krótkie nogi.
Jak stać się niezbędnym, czyli wyręczamy leniwych pismaków? Potęga badań i statystyki. Jasność i precyzja przekazu.
Budowanie siatki współpracowników.

Sesja 2. BLOG SOCIAL/INTERNET

Czym się różni pisanie do papierowych mediów od pisania do netu. Szanuj czas swój i czytelnika swego.
Przygotowanie do pisania. Mniej znaczy więcej.
WWW – rozpoznanie, analiza, ćwiczenia, budowa scenariusza: drzewo-hierarchia informacji.
Konstrukcja tekstu – złota reguła, która zawsze się sprawdza. Dlaczego dowcip jest niezbędny?
Wejście smoka – czyli zacząć tekst. Pierwsze zdanie decyduje o sukcesie bądź porażce (drugiej szansy nie będzie).
Jak zakończyć tekst? I po co, czyli ciąg dalszy nastąpi. Podtrzymywanie zainteresowania tematem. Kontynuacja i wynikająca z niej klikalność.
Opakowanie – czyli o tytułach, podtytułach, liftach.
Styl – pochylanie się nad potrzebami targetu. Jak to samo sprzedać kilka razy.
Piszemy tekst.
Redagujemy.

Sesja 3. OBRAZ I FOTO

Przekaz to nie tylko litery. O treści i jej odbiorze decyduje całość, czyli obraz.
Ewolucja i rewolucja obrazu.
Znaczenie koloru.
Kategorie obrazu i retoryka obrazu.
Kluczowe narzędzia pracy z obrazem (składanie, cięcie, kompozycja – działania znaczeniowe).
Perspektywa odbiorcy obrazu.
Obraz a animacja. Fotografia użytkowa i reklamowa – co nią jest, po co powstaje?
Ćwiczenia praktyczne.

Sesja 4. TYPOGRAFIA

Print/internet
Typografia – wiedza o czcionkach i fontach, kroje, skład, typografia jako grafika i obraz.
Edytorstwo – formułowanie projektów edytorskich, layout/siatka (grid), po co, czemu służy, jak go określić i zbudować?
Podsumowanie – obraz i tekst: kompozycja, dopowiedzenie, współpraca, interakcja.
Psychofizjologia widzenia: postrzeganie form, barw, tekstu. Dlaczego ważna jest intuicja, jaką wagę powinniśmy przywiązywać do przyzwyczajenia odbiorcy? Wpływ wykształcenia na umiejętność analizowania form i obrazów.
Ćwiczenia praktyczne.

NIEZBĘDNE MATERIAŁY: długopis, przyda się również laptop z programem do edycji tekstu (do ćwiczeń praktycznych)

OPŁATY:

Całkowity koszt to 850 zł netto (tj. 1045.50 zł brutto) płatne z góry na konto Maszyny. Wystawiamy faktury.  Z osobami, które nie prowadzą działalności gospodarczej zawieramy umowy, wzór umowy tutaj.
W cenę wliczony jest podatek vat 23%.

Numer konta:
IDEA BANK SA
35 1950 0001 2006 0797 6429 0002
Maszyna do Pisania
ul. Zbożowa 15/47
87-100 Toruń

TYTUŁEM: podstawy dziennikarstwa/Mira Suchodolska, Piotr Dzik

UWAGA! Opłatę za kurs prosimy uiścić dopiero po otrzymaniu informacji e-mailowej o przyjęciu na kurs. Prosimy o odesłanie potwierdzenia przelewu na adres mailowy, z którego otrzymają Państwo informację o wynikach rekrutacji.

RABATY:

10% dla naszych Absolwentów
10% Bonus dla Przyjaciela (przy zapisie 2 lub więcej osób – dotyczy nowych kursantów)

Rabaty nie sumują się.


 

WARTO WIEDZIEĆ:
Na naszych kursach piszemy i aktywnie uczestniczymy w zajęciach. To podstawa współpracy nauczyciela z uczniami. Nie można nauczyć się niczego, słuchając „gadających głów”.
Nie ma żadnych ocen ani stopni.
Wierzymy w rozwijający i motywujący wpływ konstruktywnej krytyki. Możesz się uczyć od nauczyciela, ale i od innych uczestników kursu. Nie ma lepszej szkoły, niż nauka na cudzych błędach. Po co masz wyważać otwarte drzwi?

ZAPRASZAMY!
Jeśli w ciągu 24 godzin, w dni robocze, nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na swoje zapytanie, prosimy o kontakt telefoniczny 697 301 804.

Copyright © by Maszyna do Pisania
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, udostępnianie oraz wykorzystywanie bez zgody pomysłodawcy zabronione.

Tagi:
kursy pisania, pisanie tekstów PR, podstawy dziennikarstwa, warsztaty pisarskie,