STORYTELLING

Storytelling

Szczegóły kursu:

STORYTELLING – zanim napiszesz bestseller

 

PROWADZENIE: Michał Larek

LICZBA OSÓB: do 10 uczestników

LICZBA TYGODNI: 5

KURS SKŁADA SIĘ Z 5 SESJI I PRACY ZDALNEJ MIĘDZY SESJAMI

TERMINY: 12, 19, 26 maja i 2 i 9 czerwca 2017 r. (piątki)

godziny 18:00-21:15 (z przerwą)

MIEJSCE: CoWalski – Aleja Inspiracji, Aleja Wielkopolska 29/6, Poznań

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem kursów.

Patronat nad kursem objęło wydawnictwo Czwarta Strona.

Czwarta strona

Storytelling to technika skutecznego komunikowania za pomocą opowieści.

Na moim kursie nauczysz się, jak tworzyć historie, które zaintrygują odbiorców. Możliwości storytellingu testuję na co dzień jako wykładowca i jako pisarz. Kiedy przestajesz referować, a zaczynasz sugestywnie opowiadać – zarówno w mowie, jak i w piśmie – dzieje się coś magicznego. Odbiorcy wpadają w twoje sidła. Wtedy chodzi już tylko o jedno: o umiejętne podtrzymywanie ich uwagi.
Tym właśnie będziemy się zajmować na zajęciach: narracyjną magią!
Kurs nastawiony jest przede wszystkim na ćwiczenia praktyczne. Na pierwszym spotkaniu uczestnicy określają swoje potrzeby, na ich podstawie opracowujemy plan pracy. Pracujesz nad własną opowieścią lub pomysłem. Inspirować nas będą wszelkie dziedziny, których istotą jest opowieść (film, serial, reklama, przemowa, powieść, wiersz i oczywiście SZEKSPIR)

Zapraszam, Michał Larek

CELE KURSU:
1. Przedstawienie głównych zasad storytellingu/projektowania angażujących opowieści.
2. Rozwijanie umiejętności w zakresie projektowania angażującej opowieści.
3. Pomoc w opracowaniu własnej historii.

4.Przedstawienie najważniejszych mechanizmów komunikacyjnych popkultury.

SESJA I
Opowieść to skuteczne uwodzenie!
Poznajemy filozofię storytellingu. Omawiamy potrzeby odbiorów, odwołując się do najnowszych przykładów (powieści, filmy, seriale). Uczymy się, jak docierać skutecznie do publiczności.

SESJA II
Dramaturgia – klucz do sukcesu. Omawiamy najważniejsze elementy opowieści. Uczymy się, jak zaprojektować angażującą historię. Przedstawiamy własne pomysły.

SESJA III
Jak wywoływać emocje? Testujemy najważniejsze techniki stymulujące emocje (np. ciekawość, strach, nostalgia, wzruszenie, gniew, radość). Sprawdzamy nasze umiejętności w zakresie stymulowania emocji.

SESJA IV
Sekrety nowoczesnego montażu.
Uczymy się, jak zaprojektować pojedynczą scenę, jak ją uciąć, jak ją połączyć z kolejną – jak zmusić odbiorcę, żeby czytał/słuchał dalej. Inspiracją będą dla nas najnowsze seriale, które dowodzą, że montaż to niesłychanie ważne narzędzie do angażowania uwagi.

SESJA V
Tryumfalne prezentacje.

Czytamy i oceniamy Wasze autorskie opowieści.

PO KURSIE:

Możliwe konsultacje, wzajemna wymiana doświadczeń, rozmowy o lekturach.

NIEZBĘDNE MATERIAŁY: papier, długopis.

OPŁATY:
790 zł netto (tj. 971.70 brutto) płatne z góry na konto Maszyny. Wystawiamy faktury vat, możliwość płatności w ratach. Z osobami, które nie prowadzą działalności gospodarczej zawieramy umowy, wzór umowy tutaj. W cenę wliczony jest podatek vat 23%.

Numer konta
IDEA BANK
35 1950 0001 2006 0797 6429 0002
Maszyna do Pisania, Zbożowa 15/47, 87-100 Toruń

TYTUŁEM: storytelling/Michał Larek

RABATY:

10% dla naszych Absolwentów
10% Bonus dla Przyjaciela (przy zapisie 2 lub więcej osób – dotyczy nowych kursantów)

Rabaty nie sumują się.


 

LICZBA UCZESTNIKÓW:
Na zajęcia przyjmiemy maksymalnie 10 osób. Większa grupa nie pozwala na pracę, jaką preferujemy – twój aktywny udział.
O przyjęciu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.
Pracujemy metodą warsztatową. Na naszych zajęciach wykłady są wyłącznie pomocnicze, służą temu, by otworzyć cię na twoje dzieło. Komunikujemy się mailowo pomiędzy zajęciami. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, poinformuj nas o tym.

ZAPRASZAMY!
Jeśli w ciągu 24 godzin, w dni robocze, nie otrzymasz odpowiedzi na swoje zapytanie, prosimy o kontakt telefoniczny 697 301 804.

Copyright © by Maszyna do Pisania
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, udostępnianie oraz wykorzystywanie bez zgody pomysłodawcy zabronione.





Opinie

Marta Żurowska, Poznań

Sprawne moderowanie naszymi dyskusjami – według mnie to jest Twoja największa zaleta jako prowadzącego kurs, oprócz  dociekliwości i przekazywania informacji zwrotnej. Bardzo komfortowe było to, ze każdy  mógł się wypowiedzieć i przedstawić swój punkt widzenia. Dbałeś, aby każdy miał czas. Masz też fajny dar dociekania, unikając bycia wścibskim. No i info zwrotne, zawsze w porządku, że sporym konkretem ,dzięki czemu uczyliśmy się więcej.
Jako trener w stanie spoczynku przyglądałam się organizacji naszych spotkań. Doceniam to, że mobilizowałeś nas do coraz ambitniejszych zadań.

Cyprian Nosek, Poznań

 

Co było fajne i czego nie zmieniać?

– świetnego klimatu
– atmosfery rozmowy, dyskusji i wymiany myśli
– zadań domowych (mimo, że zrobiłem tylko jedno, niestety kurs zbiegł mi się z angażującym czasowo okresem)
– wymiany doświadczeń, zarówno z ludźmi, którzy rozpoczynają przygodę z pisaniem jak i doświadczonymi w pisaniu
Czuję się bardzo zainspirowany i zmotywowany.
Stworzyłeś bardzo fajną atmosferę otwartości – rzeczywiście miałem odczucie, że w dowolnym momencie mógłbym do Ciebie zadzwonić / napisać z pytaniem, prośbą o poradę itp.
Co można by ewentualnie zmodyfikować?
– bardzo dużo filmowych przykładów, myślę, że mogłoby być ciekawie rozkładać na czynniki pierwsze więcej przykładów literackich,
– omawialiśmy wiele technik, natomiast ja miałem trochę trudności z wychwyceniem struktury (przykładem takiej strukturyzacji mogłoby być podejście: opis konkretnej teorii / techniki, następnie pokazanie kilku różnych przykładów, które są jej implementacją). Chociaż właściwie nie jestem pewien czy ująłbym to w ramy „minusu”, raczej jako alternatywę pod rozwagę :)
– biorę to na siebie, ponieważ nie było mnie na pierwszym spotkaniu, natomiast moje główne oczekiwania względem kursu – to bardziej wyposażenie w narzędzia do pomocy w konstruowaniu historii/fabuły (np. technika płatka śniegu) niż triki do użycia w już istniejącej (a la montaż emocji).
– przy zadaniach domowych, może dobrym pomysłem byłoby, aby każdy przeczytał zadania innych przed zajęciami. Wtedy odcedzamy wszelkie wnioski i odczucia, który powstały ze względu na melodykę czytania – myślę, że można by zauważyć wtedy kilka ciekawych rzeczy. A dodatkowo każdy miałby więcej czasu na analizę tekstu i wnioski.
Podsumowując

Z pewnością nie żałuję wzięcia udziału w kursie, myślę, że będę polował na kolejne edycje w przyszłości. I jeszcze raz dzięki! :)