OD CIEKAWOŚCI ŚWIATA DO OPOWIEŚCI – kurs pisania prozy dziecięcej poziom 1

Agnieszka Urbańska

Szczegóły kursu:

PROWADZENIE: Agnieszka Urbańska

WEEKENDOWY KURS W WARSZAWIE

PATRONAT: wydawnictwo adamada, które ufundowało upominki książkowe dla kursantów

 

 

 

 

MIEJSCE: Wrocław,  ul. Kuźnicza 43/45  (róg Uniwersyteckiej, Szkoła Języków Obcych Profi-Lingua)

LICZBA OSÓB: do 10 uczestników

WIEK UCZESTNIKÓW: 16+

CZAS TRWANIA: 4 tygodnie

TERMINY SPOTKAŃ:

PAŹDZIERNIK 2019

5, 12, 19, 26 października

GODZINY: 11:00-14:15

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem kursów.

Opis kursu:

Dla dorosłych obcowanie z literaturą dziecięcą powinno być nie tylko sentymentalną podróżą. Można użyć pojemnej metafory i takie doświadczenia lekturowe określić mianem „nauki latania”. Wiadomo nie od dziś – w książkach dla milusińskich wszystko jest możliwe. Włos ma bujną osobowość, paproch staje się pierwszoplanową postacią literacką, skarpetki wyruszają w świat.

Poza tym jest w tych tekstach coś na wagę złota, czyli fantastyczne, wysublimowane poczucie humoru. Dla ich autorów ogromnie ważne jest postrzeganie codzienności jako zbioru zachwycających drobiazgów. Tu praktycznie nie ma elementów, które nie są fascynujące. Zobaczmy, jak zabawne i interesujące okazuje się pewne, pozornie standardowe, zwierzę: W cielętniku stoi cielę/ i ogonem w kółko miele./ Prosiak wyrwał się z chlewika:/ Czy to cielę spadło z byka?/ Nikt ogonem tak nie miele,/ więc dlaczego miele cielę?

Sesja pierwsza

Słowa jak diamenty. Jak można wykorzystać to zasadnicze tworzywo? W literaturze dla dzieci można się nim bawić bez granic. Wykorzystywać brzmienia, znaczenia, rymy, frazeologię. To właśnie tutaj klucz kluczy i zamyka kwiatowe pąki, pozytywny detektyw nazywa się, a jakże!, Pozytywka i „siedzi baba na cmentarzu, trzyma nogi w kałamarzu”.

Magia pierwszego zdania, czyli nie takie straszne początki. Wystarczy tylko powiedzieć „a” tak, by przed czytelnikiem otworzyć nadzwyczajne drzwi do fikcji.

Sesja druga

O czym dziś opowiada się dzieciom? Jakie tematy są obecne na stronach książek dla małoletnich czytelników? Prezentowanie przedszkolnej, szkolnej i rodzinnej codzienności, fantazjowanie, edukowanie – w wielkim skrócie. Garść przykładów.

A nasz utwór dla szkrabów mniejszych i nieco większych czego by dotyczył? Pracujemy nad zarysem fabuły. Budujemy fundament z dziesięciu zdań (ani mniej, ani więcej).

Wielki połów – bohater literacki na haczyku. To bezpieczna, bezkrwawa przygoda. Poszukujemy kogoś, kto udźwignie fabularną konstrukcję. Rycerze, księżniczki, rozgadane zwierzęta, ożywione przedmioty – znamy, znamy. A gdyby tak tchnąć życie w przywiędłego kartofla, a z trampków uczynić maszyny latające, sterujące sznurowadłami?

Sesja trzecia

Główkowaliśmy nad zdaniem otwarcia, łowiliśmy bohaterów na wędki ze słów, konstruowaliśmy trzon fabularny. A teraz robimy zwrot, nie krok do tyłu (takich w pisaniu w istocie nie ma). Patrzymy na codzienność tak, jakbyśmy ją widzieli po raz pierwszy w życiu.

Ćwiczymy umiejętność obserwacji i fantazjujemy… Przecież ta chodnikowa płytka jest jakaś inna, jakaś nietypowa. Dlaczego wcześniej nie dostrzegliśmy na niej śladu nogi słonia?

Sesja czwarta

Ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy. Opowiadactwo i zmyślactwo stosowane. Losujemy jeden wyraz. Do wyboru na przykład: koło, wąsy, terkotać, kanciasty, bezkresny, mruczeć, piasek, srebrzyście, kropla, szumiąc. Całkiem zabawne może okazać się zdanie, w którym wykorzystamy jak najwięcej słów z tej wyliczanki…

Efektem naszych maszynowych spotkań będzie tekst. Bajka, opowiastka, szkic.

LEKTURY OBOWIĄZKOWE:

“Dynastia Miziołków”, “Gofrowe serce”, “Matka Polka”, “Moje szczęśliwe życie”.

Niezbędne materiały:  papier, długopis, laptop oraz….wielki apetyt na narrację, ogromna ochota na podróż wehikułem o nazwie „wyobraźnia”.

Cele kursu: napisanie bajki, opowiastki, szkicu opowieści dla dzieci. A także: radość czytania, radość tworzenia. Pozwolenie swojej wyobraźni na wybryki, czyli swobodną zabawę słowami, brzmieniami, rymem, językowymi skojarzeniami. Przypomnienie sobie jak wielką frajdą jest obcowanie z tekstami dla dzieci, zarówno prozą, jak i poezją.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Kwalifikacja odbywa się wyłącznie na podstawie zgłoszenia chęci uczestnictwa w kursie na adres:
maszyna@maszynadopisania.pl
Po otrzymaniu potwierdzenia otwarcia kursu prosimy o dokonanie wpłaty i odesłanie potwierdzenia na adres:
maszyna@maszynadopisania.pl

Nie jest konieczne doświadczenie pisarskie ani wykształcenie zgodne z profilem.
Każdy może się zapisać i uczestniczyć w zajęciach.

OPŁATY:
Cena promocyjna  650 zł netto tj. 799.50 brutto. Płatność z góry na konto Maszyny. Wystawiamy faktury vat, możliwość płatności w ratach. Z osobami, które nie prowadzą działalności gospodarczej zawieramy umowy, wzór umowy tutaj.

IDEA BANK SA
35 1950 0001 2006 0797 6429 0002Rzetelna firma

Maszyna do Pisania
ul. Zbożowa 15/47
87-100 Toruń

TYTUŁEM: kurs pisania prozy dziecięcej – poziom 1

RABATY:

10% dla naszych Absolwentów
10% Bonus dla Przyjaciela (przy zapisie 2 lub więcej osób – dotyczy nowych kursantów)

Rabaty nie sumują się.

WARTO WIEDZIEĆ:
Na naszych kursach piszemy. To podstawa współpracy nauczyciela z uczniami. Pisarz jest pisarzem, jeśli pisze. Nie można nauczyć się pisania, słuchając „gadających głów”.
Nie ma żadnych ocen, stopni.
Wierzymy w rozwijający i motywujący wpływ konstruktywnej krytyki. Możesz się uczyć od nauczyciela, ale i od innych uczestników kursu. Nie ma lepszej szkoły, niż nauka na cudzych błędach. Po co masz wyważać otwarte drzwi?

ZAPRASZAMY!
Jeśli w ciągu 24 godzin, w dni robocze, nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na swoje zapytanie, prosimy o kontakt telefoniczny 697 301 804.

Copyright © by Maszyna do Pisania
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, udostępnianie oraz wykorzystywanie bez zgody pomysłodawcy zabronione.

 

Tagi:
Agnieszka Urbańska, książki dla dzieci, kurs pisarski, warsztaty pisarskie Wrocław,





Opinie

“Kurs pisania prozy dziecięcej był dla mnie przygodą w głąb tego, co we mnie kreatywne i osobliwe. Znakiem Drogowym i opowieścią o możliwościach, które kryję w sobie. Obym nie zawiodła Agnieszki, czekam na II część, czas popracować nad swoimi bohaterami.”
– Ewa Moroch –

“Udział w kursie pisania prozy dziecięcej prowadzonym przez Panią Agnieszkę Urbańską był dla mnie wspaniałym doświadczeniem. Prowadząca nie tylko przybliżyła naszej grupie niezwykłe światy kreowane na stronach książek dla najmłodszych, ale potrafiła nas także zainspirować i zmotywować do pracy. Świetna atmosfera, cudowni ludzie. Gorąco polecam!!!”
– Marcin –

FreshMail.pl