Thriller – zagadka, napięcie, zaskoczenie, gra z czytelnikiem – kurs w trakcie

artur urbanowicz (2) — kopia
  • z archiwum pisarza
  • Artur Urbanowicz
  • ONLINE
  • czas trwania: 4 tyg.
  • cena: 1095.00 zł
  • rabat 10% dla naszych absolwentów
  • grupa: 10 osób

Szczegóły:

KURS ONLINE

PROWADZENIE: Artur Urbanowicz

LICZBA OSÓB: do 10 uczestników

WIEK UCZESTNIKÓW: 16+

TERMIN KURSU:

LUTY/MARZEC 2024

Zajęcia w soboty:   17 i 24 lutego oraz 2 i 9 marca, godz. 11.00 – 14.15 (z przerwą)

CZAS TRWANIA KURSU: 4 tygodnie (między spotkaniami odbywa się pisarska praca zdalna)

WYSTAWIAMY ZAŚWIADCZENIE UCZESTNICTWA W KURSIE.

O KURSIE:
Dla autorów, którzy chcą napisać thriller, mroczny kryminał lub dreszczowiec (i nie tylko – sporą część kursu poświęcamy zasadom storytellingu uniwersalnym bez względu na gatunek), będący dla czytelników dobrą, a przede wszystkim intelektualną zabawą. Dla tych, którzy są świadomi, że wiedza znacznie ułatwia życie.
Po co? Abyś wiedział, jak zacząć, jak rozplanować pracę, aby było łatwiej, jak potęgować napięcie, jak budować klimat i atmosferę zagrożenia, jak zarządzać tempem historii, jak wzbudzać emocje, jak rozruszać wyobraźnię odbiorcy, jak skutecznie zaskakiwać, jak sprawić, by Twoja opowieść zapadła w pamięć. Dowiesz się również o pewnych mechanizmach umysłu dzisiejszego czytelnika, których świadomość znacznie ułatwi Ci tworzenie.
Korzyści:
– Cała moja wiedza w pigułce, którą szlifuję i pogłębiam od początku swojej przygody z pisaniem.
– Twoja większa świadomość twórcza.
– Potężna dawka motywacji, abyś wreszcie ukończył swoje dzieło.

Zapraszam,
Artur Urbanowicz

ZAPISZ SIĘ

PROGRAM KURSU:

ZAJĘCIA 1
– Rola opowieści w dzisiejszym świecie – dlaczego jest większa, niż myślisz? Zdziwisz się, jakie możliwości otwierają się przed Tobą, gdy umiesz perfekcyjnie opowiadać! Pisanie książek to tylko jedna z opcji.
– Warsztat pisarza – czym właściwie jest? Dlaczego możemy uznawać go wręcz za pojęcie… socjologiczne? Dlaczego dobry warsztat zmienia się tak samo, jak zmieniają się realia na świecie, a co za tym idzie – czytelnicy?
– Z czego powinna składać się opowieść idealna? Co stanie się, gdy któregoś wymiaru zabraknie?
ZAJĘCIA 2
– Kontekst i tło twojej opowieści, a więc zanim zaczniesz pisać.
– Konstrukcja bohatera – centrum historii. Jak sprawić, by był wyrazisty i zapadał w pamięć? Jacy bohaterowie stają się ikonami popkultury?
– Konstrukcja antagonisty. Dlaczego dobry przeciwnik to jeden z najważniejszych filarów dobrej opowieści?
– Relacja opowieść-forma-odbiorca. Dlaczego jest ważna?
– Zarządzanie tempem historii. Na czym polega w praktyce? Kiedy należy przyspieszyć, a kiedy zwolnić?
– Dlaczego niektóre książki są nudne, a inne czyta się z zapartym tchem? Jaka tym rządzi prawidłowość?
ZAJĘCIA 3
– Konstrukcja satysfakcjonującej fabuły. Planowanie. Opowieść to nie tylko wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Co jeszcze?
– Kluczowe punkty na osi czasu opowieści i ich przykłady w najbardziej znanych historiach.
– Tkanie fabuły wielowątkowej. Jak to sobie ułatwić?
– Straszenie słowem – teoria i praktyka.
– Narzędzia literackie pobudzające wyobraźnię. Zapewnij odbiorcy całą gamę doznań.
– Narzędzia tworzenia klimatu dyskomfortu i niepokoju w opowieści. Jak sprawić, aby ów niepokój udzielił się czytelnikowi?
ZAJĘCIA 4
– Narzędzia do podbijania napięcia w opowieści, uniwersalne bez względu na gatunek, szczególnie przydatne w thrillerze.
– Dobry dreszczowiec nie obejdzie się bez dużego zwrotu akcji na koniec. Jak zaskakiwać? Jak konstruować twisty, które wywołują efekt “wow!”? Jak podawać wskazówki, aby czytelnik je zauważył, ale błędnie interpretował? Jak sprawić niespodziankę zakończeniem nawet najbardziej zapalonym fanom kryminałów?
– Narzędzia literackie, które uwiarygadniają najdziwniejsze i najbardziej szalone decyzje postaci. Jak sprawić, by czytelnik uwierzył w działania twoich bohaterów, nawet jeżeli sam postąpiłby inaczej?
– Mroczna przemiana bohatera. Co decyduje o tym, że staje się wiarygodna w oczach odbiorcy?
– Tekst gotowy. I co dalej? Redakcja autorska książki. Spraw, by redaktor od wydawcy miał jak najmniej do roboty.
– Q&A – Wasze pytania i moje odpowiedzi na kwestie nieporuszone podczas kursu.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Kwalifikacja odbywa się na podstawie zgłoszenia chęci uczestnictwa w kursie na adres:
maszyna@maszynadopisania.pl

Po otrzymaniu potwierdzenia otwarcia kursu prosimy o dokonanie wpłaty i odesłanie potwierdzenia na adres: maszyna@maszynadopisania.pl

COPYRIGHT
Materiały udostępnione w trakcie kursu są jedynie pomocą naukową dla uczestników kursu.
Programy oraz ćwiczenia są autorskimi programami nauczycieli prowadzących. Nie mogą być publicznie wykorzystane, kopiowane w całości, ani we fragmentach (zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

 

OPŁATY:

Cena: regularna:  1095  zł brutto (tj. 890,24 zł netto + 23% VAT)

Płatności zgodnie z naszym regulaminem pkt. 24-27.

Wniesienie opłaty lub zadatku oznacza akceptację regulaminu.
Chęć otrzymania faktury VAT należy zgłosić przy zapisie na kurs.

Jeśli chcesz zapłacić w ratach, napisz wiadomość na adres: maszyna@maszynadopisania.pl

DANE DO WPŁATY

Bank Pekao S.A.
Rzetelna firma35 1950 0001 2006 0797 6429 0002
Maszyna do Pisania
ul. Zbożowa 15/47
87-100 Toruń

TYTUŁEM: thriller/Artur Urbanowicz

 

RABATY:
10% dla naszych Absolwentów
10% Bonus dla Przyjaciela (przy zapisie 2 lub więcej osób – dotyczy nowych kursantów)

Rabaty nie sumują się.

KURS ONLINE W MASZYNIE DO PISANIA TO: 

– dostęp do prywatnego, wirtualnego pokoju konferencyjnego z numerem ID, który zapewnia udział w kursie tylko Uczestnikom
– możliwość swobodnej dyskusji, dzielenia się tekstami przygotowanymi podczas kursu, swobodnego przesyłania materiałów na czacie
– możliwość uczestniczenia w kursie z dowolnego miejsca, choć najlepiej z ulubionego fotela z dobrą kawą/herbatą pod ręką.

NIEZBĘDNE MATERIAŁY:
dostęp do internetu
laptop lub komputer stacjonarny z kamerą, ew. telefon, głowa pełna pomysłów i chęć do pracy twórczej.

 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA >>

 


LICZBA UCZESTNIKÓW:
Na zajęcia przyjmiemy do 10 osób. Większa grupa nie pozwala na pracę, jaką preferujemy – twój aktywny udział.
O przyjęciu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.
Pracujemy metodą warsztatową. Na naszych zajęciach wykłady są wyłącznie pomocnicze, by otworzyć cię na twoje dzieło.
Komunikujemy się mailowo pomiędzy zajęciami. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, poinformuj nas o tym.

WARTO WIEDZIEĆ:
Na naszych kursach piszemy. To podstawa współpracy nauczyciela z uczniami. Pisarz jest pisarzem, jeśli pisze. Nie można nauczyć się pisania, słuchając „gadających głów”.
Nie ma żadnych ocen, stopni.
Wierzymy w rozwijający i motywujący wpływ konstruktywnej krytyki. Możesz się uczyć od nauczyciela, ale i od innych uczestników kursu. Nie ma lepszej szkoły, niż nauka na cudzych błędach. Po co masz wyważać otwarte drzwi?
Nie gwarantujemy ukończenia oraz wydania książki po naszych kursach – wszystko zależy od talentu i zaangażowania autora, pomagamy jednak w kontaktach z wydawcami i redaktorami.

ZAPRASZAMY!
Jeśli w ciągu 24 godzin nie otrzymacie Państwo odpowiedzi na swoje zapytanie, prosimy o kontakt telefoniczny 697 301 804.

Copyright © by Maszyna do Pisania
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, udostępnianie oraz wykorzystywanie bez zgody pomysłodawcy zabronione.

 

Tagi:
Artur Urbanowicz, groza, horror, kurs pisarski,





Opinie

Iwona Oleksiuk

Zajęcia z Arturem Urbanowiczem to maksimum wiedzy, ujętej w wielu slajdach, wiedzy rozwiniętej, dopowiedzianej, dopracowanej, przebadanej na własnej twórczości do cna, do ostatniej kropeczki w zdaniu i kropelki potu na czole :)
Twórca “Inkuba” zasypał nas informacjami, które na sto procent przydadzą się w pisaniu grozy i nie tylko :)
Dzięki wielkie za skuteczność, ćwiczenia, multum pracy w przygotowanie prezentacji :)

O kursie “Opowiadanie grozy” z Arturem Urbanowiczem

CLOSE
CLOSE