Kilka rzeczy, które mogą zrobić bliscy, by pomóc sprzedać Twoją książkę

102

Kilka rzeczy, które mogą zrobić bliscy, by pomóc sprzedać Twoją książkę

Kiedy zdecydujesz się na wydanie książki w self-publishingu, pamiętaj, że bycie autorem-wydawcą nie oznacza bycia samotnikiem. Warto poprosić o pomoc rodzinę, przyjaciół i znajomych, którzy mogą pomóc rozpropagować Twoją twórczość. Ich wsparcie może przyczynić się do sukcesu Twojej książki.

Co możesz zrobić?

Kilka dobrych rad ma dla Ciebie Jan Rozpisany z Rozpisani.pl

Kiedy mówię swoim znajomym, że piszę, zawsze spotyka się to z życzliwym przyjęciem i zaciekawieniem. Wiem, że chętnie opowiadają o mnie swoim znajomym. Dlatego uważam, że to dobry sposób, by znaleźć czytelników. Jednak często przyjaciele chcą pomóc, ale nie wiedzą, jak. Po prostu powiedz im co mogą zrobić.

Zacznij od listy takich osób, a potem dostarcz im potrzebne narzędzia. Wyślij im informację o książce i poproś, by przesłali ją do dziesięciu swoich znajomych. Zapytaj czy zarekomendowaliby Twoją książkę na swoich profilach społecznościowych czy blogach. Jeśli masz gadżety promocyjne na przykład zakładki, ulotki, t-shirty – podziel się nimi ze swoimi znajomymi. Poproś, by zrobili to samo w przypadku swoich znajomych albo by zostawili gadżety w miejscach, gdzie znajdą je czytelnicy. To może być lokalna księgarnia, biblioteka, kawiarnia czy sklepik. Jestem przekonany, że wciąż jest sporo miejsc, gdzie można liczyć na życzliwość. Sam również zaproponuj lokalnej bibliotece czy kawiarni spotkanie autorskie. Takie miejsca potrzebują wydarzeń, by przyciągnąć czytelników czy potencjalnych klientów. Możecie wzajemnie skorzystać na tej współpracy. Warto również porozmawiać z szefem lokalnej księgarni i spytać czy ma w ofercie Twoją książkę, a jeśli nie przekonać go, by ją zamówił. Zwłaszcza jeśli piszesz o sprawach bliskich społeczności, w której żyjesz. Na pewno znajdziesz tu czytelników.

Popytaj też znajomych o dojścia do lokalnych mediów. Spróbuj też sam umówić się z redaktorem lokalnej gazety czy portalu i opowiedzieć mu o swojej książce. Dziennikarze przecież ciągle szukają ciekawych tematów.

Najważniejsze – jeśli z pomocą przyjaciół uda Ci się dotrzeć do nowych czytelników, koniecznie im o tym powiedz i podziękuj. Często jesteśmy tak zajęci promocją swojej książki, że o tym zapominamy. Naprawdę warto mówić ludziom o wszystkich wspaniałych rzeczach, które wydarzyły się dzięki nim.

 

WPIS GOŚCINNY W RAMACH AKCJI “PRZYCHODZI AUTOR/KA DO WYDAWNICTWA”

rozpisani_nowe logo

 

 

 

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

10 najczęstszych błędów popełnianych przez początkujących autorów >>

Dobry redaktor to lepsza książka >>

Promocja książki – pierwsze kroki >>

Napisz komentarz

FreshMail.pl