Ćwiczenie pisarskie cz. 1 – język zmysłów

Ćwiczenie pisarskie - język zmysłów

Ćwiczenie pisarskie cz. 1 – język zmysłów

Dzień dobry.

Raz w miesiącu będę spotykała się z Wami na maszynowym blogu. Każdy wpis zawierać będzie ćwiczenie pisarskie.

Zaczynamy :-)

Dziś spróbujcie podążyć za swoją magdalenką.

Bohater powieści Marcela Prousta zanurzył magdalenkę – kruche ciastko – w herbacie i nagle nie wiadomo skąd, przypłynęły do niego wspomnienia z dzieciństwa, których starczyło na…siedem tomów. Przez zmysły wiedzie najszybsza droga do wyobraźni – własnej i czytelnika.

Mnie smak kompotu przenosi do szkolnej stołówki, zapach lasu sosnowego przypomina o wakacjach na wsi, a  Bad Michaela Jacksona – o czasach, gdy słuchałam muzyki na magnetofonie kasetowym. To moje magdalenki. A jakie są Twoje?

Przypomnij sobie taki smak, zapach, dźwięk czy obraz, który przeniósł Was w czasie. Zamknij oczy i podąż za swoją magdalenką. Jakie smaki i zapachy czujesz? Jakie dźwięki słyszysz? Czy ktoś jest obok? Czy coś mówi? Dotknij jakiegoś przedmiotu. Poczuj jego temperaturę i wagę. A teraz wyświetl obraz z kolorami, światłami i cieniami. Zatrzymaj go w kadrze.

A teraz otwórz oczy i zapisz w 1-2 akapitach to, co zobaczyłeś oczami swojej wyobraźni. Zwróć uwagę na kolory, dźwięki, smaki, zapachy. Dzięki nim Twoje wyobrażenie wyświetli się w głowie czytelnika.

Joanna Wrycza – Bekier

Joanna Wrycza – Bekier prowadzi kurs “Blog ekspercki – jak pisać profesjonalne, wciągające i barwne artykuły” zobacz program kursu >>

Przeczytaj pozostałe wpisy autorki:

Ćwiczenie pisarskie cz. 2 – onomatopeje

Ćwiczenie pisarskie cz. 3 – zdania

Ćwiczenie pisarskie cz. 4 – rytm wypowiedzi

Ćwiczenie pisarskie cz. 5 – czy dialog to tylko słowa?

Ćwiczenie pisarskie cz. 6 – imię dla bohatera

Ćwiczenie pisarskie cz. 7 – kolory twojej opowieści

Ćwiczenie pisarskie cz. 8 – podaj przykład, czyli jak ożywić i uwiarygodnić tekst specjalistyczny 

Ćwiczenie pisarskie cz. 9 –  jak tworzyć świeże porównania, czyli ćwiczenie pisarskie dla ambitnych

Ćwiczenie pisarskie cz. 10 – pewna podstępna blokada pisarska, o której nie pomyślałbyś, że jest blokadą

Ćwiczenie pisarskie cz. 11 – jak uchronić się przed drętwymi dialogami

Ćwiczenie pisarskie cz. 12 – sposoby mistrzów TED na intrygujący wstęp 

Ćwiczenie pisarskie cz. 13 – przepis na opowieść wedle studia Pixar

Ćwiczenie pisarskie cz. 14 – Zbawienna inkubacja, czyli jak pisać nie pisząc

Ćwiczenie pisarskie cz. 15 – storytelling jako sztuka wyjaśniania. Instrukcja nie musi być nudna

4 Comments

Napisz komentarz

CLOSE
CLOSE